H ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ, το Ελληνικό Ταμείο Μέριμνας Ζώων GAWF, και το Δίκτυο για τα δικαιώματα των ΖΩΩΝ,
- Καταγγέλλουν ότι το τσίρκο MEDRANO λειτουργεί στο Δήμο Πειραιώς πίσω από το στάδιο Καραϊσκάκη άνευ αδείας, πράγμα που σημαίνει ότι ουδείς εγγυάται για την ασφάλεια των θεατών, πλην ίσως, όσων καναλιών που εξακολουθούν με τον τρόπο τους να διαφημίζουν το τσίρκο, παρόλο που γνωρίζουν ότι λειτουργεί χωρίς άδεια, και ότι η λειτουργία των τσίρκων με ζώα επιβραβεύει το βασανισμό τους και διαιωνίζει την ιδέα ότι τα ζώα δεν έχουν δικαίωμα στη ζωή, παρά υπάρχουν μόνο για να εξυπηρετούν τους δικούς μας κερδοφόρους σκοπούς.
- Ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό να προωθήσει επιτέλους το σχέδιο νόμου, που του έχει κατατεθεί από το Νοέμβριο του 2007, ώστε δια νόμου να απαγορευθεί πλέον, η είσοδος στην χώρα μας των τσίρκων με ζώα.
- Κάνουν έκκληση στους ανυποψίαστους γονείς να μην πηγαίνουν με τα παιδιά τους στο τσίρκο γιατί έτσι συμβάλλουν, άθελά τους στον εσαεί βασανισμό των ζώων, μια και τσίρκο δεν σημαίνει, έξυπνα ζωάκια, φώτα και λαμπιόνια, χαρές και πανηγύρια, αλλά τρελαμένα ζωάκια από την αιχμαλωσία και το φόβο τους, ζωάκια που έχουν μάθει με τον πιο απάνθρωπο τρόπο ότι αν δεν κάνουν σωστά το νούμερό τους, τα περιμένει ανελέητο ξύλο με μαστίγια ή σιδηρολοστούς, πείνα και δίψα και όποια άλλη σαδιστική τιμωρία σοφιστεί ο δήμιος τους, που κατ’ευφημισμόν καλείται εκπαιδευτής, και τέλος,
- Καλούν τους φιλόζωους να συμμετάσχουν μαζί τους στον γύρο της Αθήνας, στις 11 Μαΐου, για να διατρανώσουν την αντίθεσή τους στο τσίρκο Medrano και να διαμαρτυρηθούν για την κατάφωρη παράβαση των δικαιωμάτων των ζώων από τα τσίρκα.
- Καταγγέλλουν ότι το τσίρκο MEDRANO λειτουργεί στο Δήμο Πειραιώς πίσω από το στάδιο Καραϊσκάκη άνευ αδείας, πράγμα που σημαίνει ότι ουδείς εγγυάται για την ασφάλεια των θεατών, πλην ίσως, όσων καναλιών που εξακολουθούν με τον τρόπο τους να διαφημίζουν το τσίρκο, παρόλο που γνωρίζουν ότι λειτουργεί χωρίς άδεια, και ότι η λειτουργία των τσίρκων με ζώα επιβραβεύει το βασανισμό τους και διαιωνίζει την ιδέα ότι τα ζώα δεν έχουν δικαίωμα στη ζωή, παρά υπάρχουν μόνο για να εξυπηρετούν τους δικούς μας κερδοφόρους σκοπούς.
- Ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό να προωθήσει επιτέλους το σχέδιο νόμου, που του έχει κατατεθεί από το Νοέμβριο του 2007, ώστε δια νόμου να απαγορευθεί πλέον, η είσοδος στην χώρα μας των τσίρκων με ζώα.
- Κάνουν έκκληση στους ανυποψίαστους γονείς να μην πηγαίνουν με τα παιδιά τους στο τσίρκο γιατί έτσι συμβάλλουν, άθελά τους στον εσαεί βασανισμό των ζώων, μια και τσίρκο δεν σημαίνει, έξυπνα ζωάκια, φώτα και λαμπιόνια, χαρές και πανηγύρια, αλλά τρελαμένα ζωάκια από την αιχμαλωσία και το φόβο τους, ζωάκια που έχουν μάθει με τον πιο απάνθρωπο τρόπο ότι αν δεν κάνουν σωστά το νούμερό τους, τα περιμένει ανελέητο ξύλο με μαστίγια ή σιδηρολοστούς, πείνα και δίψα και όποια άλλη σαδιστική τιμωρία σοφιστεί ο δήμιος τους, που κατ’ευφημισμόν καλείται εκπαιδευτής, και τέλος,
- Καλούν τους φιλόζωους να συμμετάσχουν μαζί τους στον γύρο της Αθήνας, στις 11 Μαΐου, για να διατρανώσουν την αντίθεσή τους στο τσίρκο Medrano και να διαμαρτυρηθούν για την κατάφωρη παράβαση των δικαιωμάτων των ζώων από τα τσίρκα.
«Σιχαίνομαι την έκθεση εκπαιδευμένων ζώων στο τσίρκο. Πόσο πόνο και πόσες άσπλαχνες τιμωρίες πρέπει να αντέξουν εκείνες οι δυστυχισμένες υπάρξεις, για να δώσουν λίγες στιγμές ευχαρίστησης σε ανθρώπους χωρίς ευαισθησία». Άλμπερτ Σβάϊτσερ
ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΜΑΪΟΥ, ΣΤΙΣ 9.30,
ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΥ
ΣΤΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Για την ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ
Μηνακούλη Ρόζα
Όχι στα τσίρκα με τα ζώα
Θα αναρωτιούνται κάποιοι δήθεν «πολιτικοποιημένοι», «μα είναι δυνατόν να ασχολούνται με τα τσίρκα με ζώα, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, όταν υπάρχουν τόσα άλλα σοβαρά ζητήματα;». Και μόνο η έκφραση τέτοιων απόψεων είναι δείγμα της πολιτικής σκέψης και πρακτικής που μας οδήγησε στις καταστροφικές πυρκαγιές με τους 64 νεκρούς πριν λίγες μέρες, που μας οδηγεί σε 20.000 Έλληνες νεκρούς κάθε χρόνο από θανάτους που έχουν σχέση με το περιβάλλον.
Η ύβρις και η αλαζονεία απέναντι στη φύση είναι που οδηγεί ολόκληρο τον πλανήτη στην κλιματική αλλαγή, σε εκατομμύρια περιβαλλοντικούς πρόσφυγες, ανθρώπους που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον τόπο τους εξαιτίας της καταστροφής της φύσης. Τα τεράστια συμφέροντα των εταιρειών πετρελαίου και η διαπλοκή τους με πολιτικές δυνάμεις σε πολλές χώρες του κόσμου είναι που δεν αφήνουν να στραφούμε στις ήπιες μορφές ενέργειας και μας κρατάνε δέσμιους του πετρελαίου, της ρύπανσης, της καταστροφής και των πολέμων που προκαλεί η προσπάθεια ελέγχου του και αποκόμισης κερδών για λίγους.
Πλάι σε αυτά τα οικονομικά συμφέροντα βαδίζει και κυριαρχεί η λογική ενός ανθρώπου κυρίαρχου πάνω στη φύση που μπορεί να βάζει φωτιές για να οκοπεδοποιεί τη γη στη συνέχεια, ενός ανθρώπου που εκμεταλλεύεται άγρια τους φυσικούς πόρους και ανάμεσά τους και τα ζώα, με μοναδικό σκοπό το ατομικό του κέρδος, το προσωρινό οικονομικό όφελος από την καταστροφή.
Όποιος συνειδητοποιεί όλη αυτή την αδιέξοδη κατάσταση, δεν μπορεί παρά να είναι αντίθετος στην εκμετάλλευση άγριων ζώων στα τσίρκα.
Όποιος έχει ακούσει ή δει πώς εκπαιδεύονται τα ζώα για να κάνουν τα διάφορα ακροβατικά που θα χειροκροτούμε με τα παιδιά μας, δεν μπορεί να συνεχίσει να θαυμάζει τα τσίρκα. Τι να θαυμάσεις στο βασανισμό ενός ζώου με το μαστίγιο, με τη στέρηση τροφής, με τις αλυσίδες στα πόδια; Τι μήνυμα δίνεις στα παιδιά που πηγαίνεις στο τσίρκο; Ότι τα ζώα, η φύση είναι υποτελής μας ή υποτελής ενός δυνατού ανθρώπου που μπορεί να τη βασανίζει, να τη φυλακίζει, να την αναγκάζει να κάνει ό,τι θέλει εκείνος που κρατάει μαστίγιο, αυτός που έχει τη δύναμη;
Ας αναρωτηθούμε όλοι μας, τι μήνυμα είναι αυτό που περνάει στα παιδιά κατ’ αναλογία για την κοινωνία μας. Μήπως ότι όποιος έχει δύναμη, χρήμα, όπλα, μπορεί να αναγκάζει τους άλλους να κάνουν ό,τι αυτός θέλει; Τέτοιες ιδέες θέλουμε να περάσουμε στα παιδιά μας;
Ένα άλλο, όχι λιγότερο σπουδαίο ζήτημα, είναι το πώς κατέληξαν τα διάφορα άγρια ζώα στα τσίρκα. Υπάρχει ένα ολόκληρο κύκλωμα κυνηγιού, αιχμαλωσίας και εμπορίας άγριων ζώων τα οποία καταλήγουν στα τσίρκα αλλά και σε ζωολογικούς κήπους κατά παράβαση συχνά ακόμη και κανόνων διεθνούς δικαίου όπως είναι η Σύμβαση Ενάντια στο Εμπόριο Απειλούμενων Ειδών (CITES, Σύμβαση της Βέρνης). Περιττό να πούμε ότι στη διάρκεια του κυνηγιού αυτών των άγριων ζώων που θα καταλήξουν στα τσίρκα πολλά σκοτώνονται από τους κυνηγούς.
Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να δείξουμε στα παιδιά μας την άγρια φύση και να τη θαυμάσουμε μαζί, χωρίς βασανιστήρια, πόνο, αιχμαλωσία ζώων, κυνήγι και φόνους, χωρίς βία.
Υπάρχουν εξαιρετικά ντοκυμαντέρ που προβάλλονται στα κρατικά αλλά και σε ορισμένα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια. Κάποιες εφημερίδες τα μοιράζουν και δωρεάν. Υπάρχουν κι οι εκδρομές στη φύση με τα κυάλια μας, ή με εξειδικευμένους οδηγούς. Υπάρχουν τα προγράμματα προστασίας σπάνιων ειδών ζώων στα οποία μπορούμε να συμμετέχουμε και να έχουμε την τύχη και τη χαρά να τα δούμε από κοντά. Χωρίς μαστίγιο, χωρίς κυνήγι και αίμα.
Θα αναρωτιούνται κάποιοι δήθεν «πολιτικοποιημένοι», «μα είναι δυνατόν να ασχολούνται με τα τσίρκα με ζώα, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, όταν υπάρχουν τόσα άλλα σοβαρά ζητήματα;». Και μόνο η έκφραση τέτοιων απόψεων είναι δείγμα της πολιτικής σκέψης και πρακτικής που μας οδήγησε στις καταστροφικές πυρκαγιές με τους 64 νεκρούς πριν λίγες μέρες, που μας οδηγεί σε 20.000 Έλληνες νεκρούς κάθε χρόνο από θανάτους που έχουν σχέση με το περιβάλλον.
Η ύβρις και η αλαζονεία απέναντι στη φύση είναι που οδηγεί ολόκληρο τον πλανήτη στην κλιματική αλλαγή, σε εκατομμύρια περιβαλλοντικούς πρόσφυγες, ανθρώπους που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον τόπο τους εξαιτίας της καταστροφής της φύσης. Τα τεράστια συμφέροντα των εταιρειών πετρελαίου και η διαπλοκή τους με πολιτικές δυνάμεις σε πολλές χώρες του κόσμου είναι που δεν αφήνουν να στραφούμε στις ήπιες μορφές ενέργειας και μας κρατάνε δέσμιους του πετρελαίου, της ρύπανσης, της καταστροφής και των πολέμων που προκαλεί η προσπάθεια ελέγχου του και αποκόμισης κερδών για λίγους.
Πλάι σε αυτά τα οικονομικά συμφέροντα βαδίζει και κυριαρχεί η λογική ενός ανθρώπου κυρίαρχου πάνω στη φύση που μπορεί να βάζει φωτιές για να οκοπεδοποιεί τη γη στη συνέχεια, ενός ανθρώπου που εκμεταλλεύεται άγρια τους φυσικούς πόρους και ανάμεσά τους και τα ζώα, με μοναδικό σκοπό το ατομικό του κέρδος, το προσωρινό οικονομικό όφελος από την καταστροφή.
Όποιος συνειδητοποιεί όλη αυτή την αδιέξοδη κατάσταση, δεν μπορεί παρά να είναι αντίθετος στην εκμετάλλευση άγριων ζώων στα τσίρκα.
Όποιος έχει ακούσει ή δει πώς εκπαιδεύονται τα ζώα για να κάνουν τα διάφορα ακροβατικά που θα χειροκροτούμε με τα παιδιά μας, δεν μπορεί να συνεχίσει να θαυμάζει τα τσίρκα. Τι να θαυμάσεις στο βασανισμό ενός ζώου με το μαστίγιο, με τη στέρηση τροφής, με τις αλυσίδες στα πόδια; Τι μήνυμα δίνεις στα παιδιά που πηγαίνεις στο τσίρκο; Ότι τα ζώα, η φύση είναι υποτελής μας ή υποτελής ενός δυνατού ανθρώπου που μπορεί να τη βασανίζει, να τη φυλακίζει, να την αναγκάζει να κάνει ό,τι θέλει εκείνος που κρατάει μαστίγιο, αυτός που έχει τη δύναμη;
Ας αναρωτηθούμε όλοι μας, τι μήνυμα είναι αυτό που περνάει στα παιδιά κατ’ αναλογία για την κοινωνία μας. Μήπως ότι όποιος έχει δύναμη, χρήμα, όπλα, μπορεί να αναγκάζει τους άλλους να κάνουν ό,τι αυτός θέλει; Τέτοιες ιδέες θέλουμε να περάσουμε στα παιδιά μας;
Ένα άλλο, όχι λιγότερο σπουδαίο ζήτημα, είναι το πώς κατέληξαν τα διάφορα άγρια ζώα στα τσίρκα. Υπάρχει ένα ολόκληρο κύκλωμα κυνηγιού, αιχμαλωσίας και εμπορίας άγριων ζώων τα οποία καταλήγουν στα τσίρκα αλλά και σε ζωολογικούς κήπους κατά παράβαση συχνά ακόμη και κανόνων διεθνούς δικαίου όπως είναι η Σύμβαση Ενάντια στο Εμπόριο Απειλούμενων Ειδών (CITES, Σύμβαση της Βέρνης). Περιττό να πούμε ότι στη διάρκεια του κυνηγιού αυτών των άγριων ζώων που θα καταλήξουν στα τσίρκα πολλά σκοτώνονται από τους κυνηγούς.
Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να δείξουμε στα παιδιά μας την άγρια φύση και να τη θαυμάσουμε μαζί, χωρίς βασανιστήρια, πόνο, αιχμαλωσία ζώων, κυνήγι και φόνους, χωρίς βία.
Υπάρχουν εξαιρετικά ντοκυμαντέρ που προβάλλονται στα κρατικά αλλά και σε ορισμένα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια. Κάποιες εφημερίδες τα μοιράζουν και δωρεάν. Υπάρχουν κι οι εκδρομές στη φύση με τα κυάλια μας, ή με εξειδικευμένους οδηγούς. Υπάρχουν τα προγράμματα προστασίας σπάνιων ειδών ζώων στα οποία μπορούμε να συμμετέχουμε και να έχουμε την τύχη και τη χαρά να τα δούμε από κοντά. Χωρίς μαστίγιο, χωρίς κυνήγι και αίμα.
http://www.oikologos.gr/News2007/0414.html
Φώτης Ποντικάκης
Μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων
Μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων