ΠΟ. ΦΥ. ΖΩ.

Η Φωτό Μου
ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ
Νομίμως ανεγνωρισμένο Σωματείο αρ. εγκρ. 2203/95 - Μέλος του ΠΑΝΔΟΙΚΟ - Αλκιβιάδου 24, 104 40 Αθήνα Τηλ.-Fax: 210 88 14 677, Κινητό: 6979 314028
Προβολή πλήρους προφίλ

ΓΙΝΕ ΕΝΑ

ΓΙΝΕ ΕΝΑ

Aυτο ειναι...

Aυτο ειναι...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ TOM REGAN ΣΤΗ ΜΚΟ ΣΟΛΩΝ - ΙΟΥΝΗΣ 2009

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 24.6.2009

Testing...One, Two, Three...

O Δεκάλογος του Καλού και Υπεύθυνου Φιλόζωου

9 Αυγ 2008

1) Συνειδητοποιώ και υλοποιώ το σεβασμό προς τη φύση και τα πλάσματά της. Διδάσκω το ίδιο στους γύρω μου και στα παιδιά μου. Σέβομαι τα αδέσποτα ζώα στο λίγο χώρο που χρειάζονται για να ζήσουν. Η κακοποίηση ζώων είναι ποινικό αδίκημα και διώκεται από το νόμο. Γνωρίζω τη σημασία των όρων «ενεργός πολίτης», «ατομική ευθύνη», «κοινωνική συνείδηση».

2) Φροντίζω το κατοικίδιό μου με τροφή και νερό, επαρκή σε ποιότητα και ποσότητα. Παράλληλα, φροντίζω για την απαραίτητη κτηνιατρική περίθαλψη, για λουράκια και ταυτότητα με τηλέφωνο. Σημαίνω με μικροτσίπ το κατοικίδιό μου, ενημερώνω τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο και κρατώ αντίγραφο της σήμανσης.
3) Στειρώνω οπωσδήποτε το κατοικίδιό μου (είτε αρσενικό, είτε θηλυκό), ώστε να μειωθούν οι ανεπιθύμητες γέννες και ο υπερπληθυσμός των αδέσποτων. Επιπλέον, με τη στείρωση είναι ευκολότερη η συμβίωση με το κατοικίδιο, καθώς μειώνονται οι ορμές του.
4) Φροντίζω το κατοικίδιό μου να είναι προστατευμένο και να έχει κατάλληλες συνθήκες διαμονής (προστασία από τον ήλιο, τη βροχή ή τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, όχι στο αυτοκίνητο για πολλή ώρα προς αποφυγή θερμοπληξίας). Διαφορετική συμπεριφορά αποτελεί βασανισμό και κακοποίηση του ζώου.
5) Δεν απομονώνω για ώρες το κατοικίδιό μου σε ταράτσα, μπαλκόνι, αποθήκη, κ.λπ., και δεν το δένω με αλυσίδα για πολλές ώρες. Το ζώο υποφέρει στην απομόνωση και στον περιορισμό. Επιπλέον, μπορεί να ενοχλεί τη γειτονιά και να δημιουργούνται προστριβές. Τέτοια συμπεριφορά επίσης θεωρείται κακοποίηση ζώου κι έχει νομικές συνέπειες.
6) Δεν εγκαταλείπω το ζώο μου αδέσποτο για κανένα λόγο. Εάν τροποποιηθούν οι συνθήκες ζωής μου, φροντίζω να βρω μία νέα οικογένεια που να το θέλει πραγματικά. Η εγκατάλειψη ζώου τιμωρείται αυστηρά από το νόμο.
7) Μαζεύω με σακούλα και γάντι ή εφημερίδα τα περιττώματα του κατοικίδιου μου από το δρόμο στη διάρκεια της βόλτας. Η διατήρηση της καθαριότητας είναι δείκτης υπευθυνότητας, πολιτισμού και σεβασμού προς τους συμπολίτες μου και παράλληλα προστασία για τα αδέσποτα των δρόμων (επειδή τα περιττώματα των αδέσποτων καθαρίζονται σποραδικά από τους οδοκαθαριστές και μένουν εκτεθειμένα - έτσι μεγιστοποιείται η εχθρότητα από τους πολίτες προς στα αδέσποτα).
8) Εάν υποπέσει στην αντίληψή μου περιστατικό κακοποίησης ζώου ή μαζικής εξόντωσης αδέσποτων, το αναφέρω άμεσα στο Δήμο, στην Αστυνομία και στο Φιλοζωικό Σύλλογο της περιοχής μου, εφόσον υπάρχει. Η μαρτυρία και οι αποδείξεις είναι πολύ σημαντικά στην ποινική δίωξη του υπαίτιου.
9) Εάν χαθεί το κατοικίδιό μου ενημερώνω άμεσα το Δήμο, την Αστυνομία και το Φιλοζωικό Σύλλογο της περιοχής μου, εφόσον υπάρχει. Στη συνέχεια καταχωρώ αγγελία για την απώλεια και παρακολουθώ τις αγγελίες για τα κατοικίδια σε εφημερίδες, περιοδικά, Internet, μήπως βρεθεί από κάποιον. Επίσης, μπορώ να τοιχοκολλήσω ανακοινώσεις με τη φωτογραφία του στη γειτονιά μου.
10) Δεν αγοράζω κατοικίδιο από pet-shop, γιατί είμαι αντίθετος στην εμπορία της ζωής και στο κύκλωμα κερδοσκοπίας των εκτροφείων. Επίσης, συχνά τα κουτάβια από εκτροφεία έχουν προβλήματα υγείας εξαιτίας των συνθηκών εκτροφής.

Σημείωση: Παρόλο που ο ΠΟΦΥΖΩ είναι κατά της στείρωσης ως παραβίαση και επέμβαση στη φύση του ζώου, αναγνωρίζουμε ότι πολλές φορές είναι αναγκαίο κακό για να μη διαιωνίζεται το πρόβλημα με τα αδέσποτα που πετιούνται στο δρόμο ή που τυγχάνουν κακομεταχείρισης από ανάξιους αναδόχους.

Related Posts with Thumbnails