ΠΟΦΥΖΩ, 13.09.09
Σχετικά με την Πρωτοβουλία Λέμε ΟΧΙ στο κυνήγι γιατί λέμε ΝΑΙ στη Ζωή! Ως γνωστό, ο ΠΟΦΥΖΩ έχει πάγια θέση την οριστική παύση του κυνηγιού και ως εκ τούτου για δεοντολογικούς λόγους, δεν μπορεί να συμμετέχει στην κίνησή σας, η οποία φαίνεται ότι δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση ενάντια στο κυνήγι.
Συγκεκριμένα, η ομάδα σας στο συνέδριο των "Οικολόγων Πράσινων" τον περασμένο Μάρτιο, σταμάτησε την πρόταση του ψηφίσματος για την οριστική κατάργηση του κυνηγιού που κατατέθηκε από την Όλγα Κήκου, τη Ρίτα Χαριτάκη και εμένα.
Το κυνήγι είναι από τη φύση του μια πράξη βίας. Άρα εκείνο που έχει πρώτα απ'όλα σημασία για μας είναι ότι σκοτώνονται με το κυνήγι ζώα για ψυχαγωγικούς λόγους και όχι αν οι κυνηγοί θα λέγονται "οικολόγοι" για να πάρουν πράσινα κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα πουλιά και τα ζώα δεν είναι πιάτα σκοποβολής, αλλά ζωντανά όντα με δικαίωμα στη ζωή, όπως και οι άνθρωποι. Ποιός ηθικός κώδικας μας δίνει το δικαίωμα να αποφασίζουμε ποιά είδη, που, πότε και πόσα θα σκοτώνονται, για να απολαμβάνουν την ηδονή του φόνου, οι ηδονιστές του θανάτου, "λάτρεις και προστάτες της φύσης", κυνηγοί; Η ζωή είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ύπαρξης και δεν χωράει καμία διαπραγμάτευση.
Σας καλούμε στις 4 Οκτωβρίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, να προασπίσουμε όλοι μαζί τα δικαιώματά τους και να ζητήσουμε την οριστική παύση του κυνηγιού με κεντρικό σύνθημα: "Η Ζωή είναι πολύτιμη όχι μόνο για τους ανθρώπους, αλλά και για τα ζώα. Ας πάψουμε επιτέλους να τους χαρίζουμε το θάνατο τόσο απλόχερα".
Παρακαλούμε να ενημερωθεί όλη η ομάδα της Πρωτοβουλίας.
Για τον ΠΟΦΥΖΩ
Η Πρόεδρος
Ρόζα Μηνακούλη
bioannis, 15.09.08
Η ΠΟΦΥΖΩ αποχώρησε γιατί εκφράζουμε το "μακρύ χέρι των κυνηγών στο οικολογικό κίνημα". Είναι αδύνατο να καταλάβουν κάποιοι, οτι ακόμα και είσαι υπερ της κατάργησης του κυνηγίου, από θέση ιδεολογικής και ηθικής τοποθέτησης, μπορείς να αγωνιστείς πολιτικά, προκειμένου να πετύχουμε οποιαδήποτε βελτίωση της σημερινής κατάστασης των κυνηγετικών ρυθμίσεων, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις του κυνηγίου στους πληθυσμούς των «άγριων ζώων».
Αυτό είναι προδοσία για τους "καθαρούς" ιδεολόγους της φανατίλας. Δεν ζούμε μόνοι σε αυτή τη χώρα, μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό ;
Και για να τιμήσω τον "αντικειμενικό", μεταφέρω αυτούσια:
"Όταν οι άνθρωποι είναι αφυπνισμένοι, ζουν στον ίδιο κόσμο. Όταν κοιμούνται ζει ο καθένας στον κόσμο του." ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ.
Αυτό είναι προδοσία για τους "καθαρούς" ιδεολόγους της φανατίλας. Δεν ζούμε μόνοι σε αυτή τη χώρα, μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό ;
Και για να τιμήσω τον "αντικειμενικό", μεταφέρω αυτούσια:
"Όταν οι άνθρωποι είναι αφυπνισμένοι, ζουν στον ίδιο κόσμο. Όταν κοιμούνται ζει ο καθένας στον κόσμο του." ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ.
ΠΟΦΥΖΩ, 19.09.08
Αν και ήμασταν αρκετά σαφείς αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους ο ΠΟΦΥΖΩ αποχώρησε από την Πρωτοβουλία, εντούτοις θα θέλαμε να απαντήσουμε στον biogiannis τα εξής: Από τη σύστασή του έως σήμερα, ο ΠΟΦΥΖΩ υφίσταται για να υπερασπίζεται τα Δικαιώματα των Ζώων, των οποίων η καταστρατήγηση από δραστηριότητες όπως είναι το κυνήγι, είναι κατάφωρη.
Δεν θεωρούμε ότι εσείς εκφράζετε «το μακρύ χέρι των κυνηγών στο οικολογικό κίνημα», ούτε προδοσία τη διαφορετική από τη δική μας άποψη. Αυτά είναι δικά σας λόγια και συμπεράσματα.
Ωστόσο θα μας επιτρέψετε να πιστεύουμε ότι η ζωή των ζώων δεν μας ανήκει για να μπορούμε να τη διαπραγματευόμαστε και ότι δεν μπορεί να παζαρεύεται με μεσοβέζικες λύσεις στα διάφορα τραπέζια ή blogs, όπως δεν μπορεί να παζαρεύονται η βία ή ο φόνος γενικότερα. Στην κοινωνία των ανθρώπων, για παράδειγμα, ή είμαστε κατά της βίας ή δεν είμαστε. Δεν διαπραγματευόμαστε, ούτε συμβιβαζόμαστε με δολοφόνους και βιαστές για το πόσοι θα σκοτωθούν ή θα βιαστούν και σε ποιες περιοχές. Εάν παίρνουμε τέτοιες αποφάσεις για τα ζώα, αυτό ξεκινάει από μια ανθρωποκεντρική θέση που ορίζει ότι αυτά είναι υποδεέστερα του ανθρώπου και άρα δεν μπορούν να έχουν ίσα δικαιώματα. Για μας όμως οι διαφορετικές μορφές ζωής δεν είναι υποδεέστερες του ανθρώπου, ούτε παιδιά ενός κατώτερου θεού. Είναι απλώς διαφορετικές όπως εξελίχθηκαν μέσα από τη φυσική επιλογή και τη σοφία της φύσης.
Το να αποκαλείτε όμως κάποιους, που σέβονται το δικαίωμα στη ζωή για κάθε μορφή ζωής «καθαρούς ιδεολόγους της φανατίλας», είναι τουλάχιστον αστείο για κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο. Καλύτερα όμως να είναι κάποιος ιδεολόγος της φανατίλας παρά ρεαλιστής της θανατίλας. Καλύτερα «κοιμισμένος» παρά «αφυπνισμένος» συναινώντας στην ψυχαγωγική θανάτωση των ζώων που λέγεται κυνήγι. Καλό μας ύπνο!
Για τον ΠΟΦΥΖΩ
Ρόζα Μηνακούλη